۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۵۸

رویترز گزارش داد؛

افزایش ۲۰ درصدی جنایات ناشی از تنفر در آمریکا بواسطه انتخابات

افزایش ۲۰ درصدی جنایات ناشی از تنفر در آمریکا بواسطه انتخابات

بواسطه جو بوجود آمده در دوران رقابت های ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا جرایم ناشی از تنفر در دست کم ۹ منطقه شهری مهم این کشور ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بواسطه جوی در زمان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال گذشته میلادی بوجود آمده بود و مردم این کشور در وضعیتی بودند که بصورت مرتب شاهد جنگ لفظی میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بودند و اقلیت های دینی نیز مورد انتقادات گسترده قرار می گرفتند، جرایم ناشی از تنفر در دست کم ۹ منطقه شهری ایالات متحده به میزان ۲۰ درصد افزایش یافت.  

بر همین اساس بعد از انتخابات هشتم نوامبر جنایات ناشی از تنفر شروع به افزایش کرد که در سال جاری میلادی نیز شاهد وقوع آنها هستیم. مواردی همچون تهدید به بمبگذاری و هتک حرمت در اماکن مذهبی ادیان مختلف از جمله این جرایم است.

در میان شهرهای آمریکا هر چند نیویورک با ثبت ۳۸۰ مورد جرم بالاترین رتبه را در میان شهرهای آمریکایی کسب کرده که البته این میزان در مقایسه با جرایم ناشی از نفرت در سال ۲۰۱۵ در این شهر ۲۴ درصد رشد را نشان می دهد اما با این وجود در واشنگتن نیز ۱۰۸ مورد جرم به ثبت رسیده که در مقایسه با آمارهای سال گذشته ۶۲ درصد رشد نشان می دهد.

بر همین اساس در نیویورک، واشنگتن، شیکاگو، فیلادلفیا، مریلند، کلمبیا، اوهایو، سیاتل، لانگ بیچ، کالیفرنیا، سین سیناتی و مونتگومری یک هزار و ۳۷ مورد جرم ناشی از تنفر رخ داده که در مقایسه با سال قبل ۲۳.۳ درصد رشد را نشان می دهد.

در همین رابطه بعد از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و اظهارات وی علیه مسلمانان چند مورد حمله و به آتش کشیده شدن مساجد در ایالات مختلف آمریکا گزارش شد.

کد خبر 3932395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha